skip to Main Content
DOCUMENTS DE L'ESCOLA
taca
El projecte educatiu

Funció i finalitat de la institució escolar a inicis del segle XXI
Quina és la finalitat de la institució escolar a inicis de segle XXI? O dit d’una altra manera, per què els infants han d’anar a escola avui en dia?
Els nens i les nenes han d’anar a l’escola per aprendre. Però aprendre què? Què pot aprendre un infant que va a l’escola que no aprèn un infant que no hi va? Fonamentalment a escola hi pot prendre dues coses: a sortir d’ell mateix, és a dir a conviure, a relacionar-se amb els altres, i a valorar i estimar el món del coneixement, a més sabem que una cosa és indestriable d’una altra. Un infant doncs, va a escola a prendre distància.

Valors
L’escola La Llacuna del Poblenou vol educar els infants perquè esdevinguin persones responsablement lliures. Aquests dos conceptes, responsabilitat i llibertat, entenem que són indestriables l’un de l’altre.

Coneixement
L’escola cal que faciliti contextos culturalment rics, l’escola és doncs un lloc de cultura entesa com un sistema de concepcions simbòliques a través de les quals les persones es comuniquen, perpetuen i desenvolupen el coneixement sobre les actituds que permeten donar sentit al món i fer-lo comprensible.

El sentit de comunitat
Ens eduquem en l’altre i amb l’altre. Gràcies al reconeixement concret de cadascuna de les persones es pot construir una comunitat que precisament permet transcendir la dimensió personal per tal de poder adquirir una dimensió col•lectiva.

El repte intel•lectual i el conflicte com a font d’aprenentatge
Aprendre demana entrar en conflicte i superar-lo. L’aprenentatge és sempre la superació d’una crisi. Un aprenentatge que tingui valor de continuïtat per a una persona vol dir que aquesta s’ha formulat preguntes que li són importants i que ha mobilitzat tot el seu ésser per trobar possibles respostes. Aquest procés no és senzill, fa entrar en conflicte sabers antics i sabers nous per a poder construir un nou coneixement. A La Llacuna del Poblenou volem crear aquells espais de seguretat intel•lectual i emocional per tal que els infants puguin viure reptes intel•lectuals que els empenyin a crear coneixement, alhora volem potenciar contextos per a crear aquest reptes.

La interpretació de la realitat
Volem que els nostres alumnes esdevinguin “autors”, ens referim amb això que educar vol dir també, ajudar a construir una mirada atenta, amb intenció, a la realitat que ens envolta. El que ha de fer l’escola és ajudar a interpretar el món, ensenyar a llegir en el sentit més profund del terme. Per això cal el domini de determinades destreses intel•lectuals i cognitives alhora que una disposició d’ànim, una actitud envers el saber i l’entorn.

Enllaç al Projecte Educatiu:  PROJECTE EDUCATIU  

taca
El projecte lingüístic

Enllaç al Projecte Lingüístic:  PROJECTE LINGÜÍSTIC  

taca
Normes d'Organització i Funcionament del Centre

Enllaç a les NOFC:  NOFC  

taca
Projecte de Convivència

Enllaç al Projecte de Convivència:  Projecte de Convivència  

taca
Pla d’Obertura de Centre

Enllaç al Pla d’Obertura | Setembre 2020:  PLA D’OBERTURA DE CENTRE 2020  

L’atenció a cadascuna de les persones

Cada persona és única, irrepetible, circumstancial i a La Llacuna volem que cadascuna de les persones de l’escola sigui reconeguda no pel que fa, sinó per ser qui és.

taca
Pla anual

Aquest curs 2020-2021 és el 16è curs de funcionament de l’escola i l’12è que l’actual projecte està en funcionament. Sens dubte és un curs diferent. El curs passat per aquestes dates no ens podíem imaginar com seria de diferent la situació de tots plegats com a societat. Com ja es sabut des del 13 de març de 2020 l’escola va romandre tancada i vam continuar la nostra activitat docent des de casa. Això va suposar un esforç per part de tota la comunitat educativa i serveixin aquestes línies per agrair la tasca que van fer mestres i famílies en un moment tan complicat on, a banda d’haver de treballar des de casa ens havíem de fer càrrec de fills i filles i passar per moments complexos que no sempre van tenir un bon final. Tot i això el retrobament de mestres i infants a l’escola continua sent emocionant i una injecció d’energia per afrontar un futur més incert que mai però amb el convenciment que tots plegats ho farem de la millor manera possible.

Com a escola en permanent construcció seguim tenint la necessitat de compartir el projecte amb els nous membres del claustre i continuar vetllant per garantir la sostenibilitat del projecte actual. Tanmateix i un curs més, cal aprofundir en aquells aspectes que defineixen el projecte i milloren la nostra tasca diària.

Per últim cal no oblidar el context econòmic, polític i social, el qual no afavoreix el funcionament que desitjaríem per a l’escola pública. És per això que els esforços i els recursos aniran encaminats a garantir l’atenció als infants a les aules, a continuar treballant per la creació d’una comunitat educativa que cregui en ella mateixa a fi de donar un servei educatiu de qualitat.

Comparteix!
Back To Top

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra POLÍTICA DE COOKIES, cliqueu l'enllaç per a més informació.

ACCEPTAR
Aviso de cookies