skip to Main Content
DOCUMENTS DE L'ESCOLA
taca
El projecte educatiu

Funció i finalitat de la institució escolar a inicis del segle XXI
Quina és la finalitat de la institució escolar a inicis de segle XXI? O dit d’una altra manera, per què els infants han d’anar a escola avui en dia?
Els nens i les nenes han d’anar a l’escola per aprendre. Però aprendre què? Què pot aprendre un infant que va a l’escola que no aprèn un infant que no hi va? Fonamentalment a escola hi pot prendre dues coses: a sortir d’ell mateix, és a dir a conviure, a relacionar-se amb els altres, i a valorar i estimar el món del coneixement, a més sabem que una cosa és indestriable d’una altra. Un infant doncs, va a escola a prendre distància.

Valors
L’escola La Llacuna del Poblenou vol educar els infants perquè esdevinguin persones responsablement lliures. Aquests dos conceptes, responsabilitat i llibertat, entenem que són indestriables l’un de l’altre.

Coneixement
L’escola cal que faciliti contextos culturalment rics, l’escola és doncs un lloc de cultura entesa com un sistema de concepcions simbòliques a través de les quals les persones es comuniquen, perpetuen i desenvolupen el coneixement sobre les actituds que permeten donar sentit al món i fer-lo comprensible.

El sentit de comunitat
Ens eduquem en l’altre i amb l’altre. Gràcies al reconeixement concret de cadascuna de les persones es pot construir una comunitat que precisament permet transcendir la dimensió personal per tal de poder adquirir una dimensió col•lectiva.

El repte intel•lectual i el conflicte com a font d’aprenentatge
Aprendre demana entrar en conflicte i superar-lo. L’aprenentatge és sempre la superació d’una crisi. Un aprenentatge que tingui valor de continuïtat per a una persona vol dir que aquesta s’ha formulat preguntes que li són importants i que ha mobilitzat tot el seu ésser per trobar possibles respostes. Aquest procés no és senzill, fa entrar en conflicte sabers antics i sabers nous per a poder construir un nou coneixement. A La Llacuna del Poblenou volem crear aquells espais de seguretat intel•lectual i emocional per tal que els infants puguin viure reptes intel•lectuals que els empenyin a crear coneixement, alhora volem potenciar contextos per a crear aquest reptes.

La interpretació de la realitat
Volem que els nostres alumnes esdevinguin “autors”, ens referim amb això que educar vol dir també, ajudar a construir una mirada atenta, amb intenció, a la realitat que ens envolta. El que ha de fer l’escola és ajudar a interpretar el món, ensenyar a llegir en el sentit més profund del terme. Per això cal el domini de determinades destreses intel•lectuals i cognitives alhora que una disposició d’ànim, una actitud envers el saber i l’entorn.

Enllaç al Projecte Educatiu:  PROJECTE EDUCATIU  

taca
El projecte lingüístic

Enllaç al Projecte Lingüístic:  PROJECTE LINGÜÍSTIC  

taca
Normes d'Organització i Funcionament del Centre

Enllaç a les NOFC:  NOFC  

taca
Projecte de Convivència

Enllaç al Projecte de Convivència:  Projecte de Convivència  

taca
Pla d’Obertura de Centre

Enllaç al Pla d’Obertura | Setembre 2021:  PLA D’OBERTURA DE CENTRE 2021  

L’atenció a cadascuna de les persones

Cada persona és única, irrepetible, circumstancial i a La Llacuna volem que cadascuna de les persones de l’escola sigui reconeguda no pel que fa, sinó per ser qui és.

taca
Pla anual

Aquest curs 2021-2022 és el 17è curs de funcionament de l’escola i el 13è que l’actual projecte està en funcionament. Malgrat el viscut els dos cursos anteriors enguany la vida d’escola continua condicionada per la situació sanitària que estem vivim. Això requereix un esforç per part de tota la comunitat educativa i serveixin aquestes línies per agrair a alumnes, famílies i mestres l’actitud en un moment tan complicat. Tot i això, el retrobament de mestres i infants a l’escola continua sent emocionant i una injecció d’energia per afrontar un futur més incert que mai, però amb el convenciment que tots plegats ho farem de la millor manera possible.

Com a escola en permanent construcció continuem tenint la necessitat de compartir el projecte amb els nous membres del claustre i continuar vetllant per garantir la sostenibilitat del projecte actual. Tanmateix i un curs més, cal aprofundir i reflexionar en aquells aspectes que defineixen el projecte, i milloren la nostra tasca diària.

No oblidem el context econòmic, polític i social, el qual no afavoreix el funcionament que desitjaríem per a l’escola pública. És per això que els esforços i els recursos aniran encaminats a garantir l’atenció als infants a les aules, a continuar treballant amb una comunitat educativa que cregui en ella mateixa a fi de donar un servei educatiu de qualitat.

Comparteix!
Back To Top

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra POLÍTICA DE COOKIES, cliqueu l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies